Entries About Linkies Stuff FACEBOOK TWITTER

Welcome

Haii assalamualaikumm . Heyy there , this is me umie athirah sa'don . Welcome to my little blog . Hope you guys enjoyy .


The Message



Archieve


Credit Sections

Basecode :Ziera
Template By :FarahTyra
Other :
Header & Icons:Tieqa
Edited By : Your Name





Cinta hadir tanpa kita sedar

This Entry Belong to me ! : 06:10 | 0 Friend(s)

Cinta. Lumrah hidup setia manusia. Perasaan yang wujud dalam setiap diri manusia, tiada yang terkecuali. 

Cinta, ianya suci. Tapi manusia, ada yang tidak pandai menghargai nya. Cinta yang hadir tanpa kita duga, adalah cinta yang suci. Perasaan yang tiba tiba wujud memberi pelbagai rasa trhadap diri kita. Tak senang duduk di buatnya. 

Tapi, kadang kala. Ada manusia yang bermain main dgn kata kata cinta. Cinta yang di lafaz nya hanya sbgai gurauan. Tanpa kita sedar, cinta juga mampu menyakitkn hati seseorang. 

Cinta yang di permainkan, akan membuatkn hati seseorang itu terluka. Luka yang dalam, tiada siapa yang rasa. Luka mempercayai, di dusta. 

Dari kawan, boleh adanya cinta. Cinta yang mengubah setiap manusia. Ada yang memberi bahagia selamanya. Tapi, ada juga yang berhenti, separuh jalan. Ianya kerana mungkin wujudnya org ketiga. Atau mungkin bagi sesorang itu, cinta itu untuk dipermainkan, hanya suka suka.

Dalam dia, seorang itu menangis. Muncul perasaan benci akan cinta. Benci akan mempercayai seseorang, hanya kerana satu perkara, suatu kisah, suatu cerita, satu orang yang tak pandai menghargai.

Kalau cinta, kata cinta. Kalau tak suka, kata tak suka. Tk perlu menipu untuk menggembirakan hati seseorang. Kebenaran itu lagi baik drpd kebahagiaan dia atas penipuan. Berapa lama nak bertahan? Nak tipu diri sendiri? Brp lama nak kasi harapan dkt org? Cukup la, berhenti. Dh besar kan, boleh fikir. Wht goes around comes around. Dunia berputar, sayang. 

Post a Comment